داشتن تقویم خورشیدی در رایانه برای همه ما ایرانی ها لازم و ضروری است، دریچه فناوری اطلاعات هم نرم افزار JalaliCalendar را معرفی می کند.
یکی از نیازهای همیشگی کاربران فارسی زبان ویندوز وجود یک تقویم خورشیدی و مبنا قرار دادن آن برای انجام کارهای روزانه است. تقویمی که بتواند مانند یک سررسید و بر حسب نیاز کاربر رویدادها و تعطیلات رسمی کشور را نمایش دهد، یادداشتها را ذخیره کند، کارهای کاربر را ثبت کرده و یادآوری نماید.
نرم افزار JalaliCalendar  برنامه ای است برای آن دسته از کاربرانی که نیاز به یک سررسید همیشه در دسترس در دسکتاپ خود دارند. این نرم افزار به شما کمک می کند تا رویدادها، مناسبات و تعطیلات رسمی ایران را ببینید و مدیریت کنید، یادداشتهای روزانه خود را ذخیره نمایید، وظایف و کارهای خود را زمان بندی کنید و در ساعت مقرر هشدار انجام کار را دریافت نمایید، و با انتخاب شهر مورد نظر خود از قابلیت نمایش اوقات شرعی در دسکتاپ و پخش اذان استفاده نمایید.همچنین با قابلیت جدیدی که در نرم افزار وجود دارد می توانید بر روی زمینه دسکتاپ مدیریت داشته باشید و پس زمینه های خود را برای تغییر خودکار کاغذ دیواری دسکتاپ به برنامه اضافه کنید. همچنین در نگارش جدید تقویم ماهانه و رویدادها و اوقات شرعی روی کاغذدیواری دسکتاپ چاپ می شوند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار JalaliCalendar 2.0.5:

نمایش تقویم ماهانه در دسکتاپ ( به صورت چاپ شده روی کاغذ دیواری)
تغییر خودکار کاغذ دیواری در بازه های زمانی مختلف
امکان مدیریت و گروه بندی عکس های کاغذ دیواری
محافظ صفحه نمایش (Screen Saver) با قابلیت نمایش عکس و تقویم خورشیدی
نمایش اطلاعات روز جاری در دسکتاپ (تاریخهای خورشیدی و میلادی و قمری،رویدادها و وظایف و یادداشت روز جاری، اوقات شرعی شهر انتخابی)
مبدل تاریخ پیشرفته
مدیریت یادداشتهای روزانه
مدیریت وظایف و نمایش هشدارها
محاسبه اوقات شرعی برای شهرهای ایران و پخش اذان
محاسبه اوقات شرعی به وقت محلی
اضافه کردن اطلاعات شهرهای دلخواه برای محاسبه اوقات شرعی
نمایش عدد روز جاری و یا حرف اول روز هفته به عنوان آیکون در  System Tray
علامت گذاری روزهای دارای رویداد، یادداشت و وظیفه در تقویم ماهانه


مشخصات:

حجم فایل: 2.19 مگابایت
شرکت سازنده: پارسی سافت
سیستم عامل: Windows XP, 7, 8