پرینتر یا چاپگر وسیله ای است که با کمک ا« می توانیم تصویر یا وسیله های مختلف را چاپ کرده و استفاده کنیم. این وسیله در گذشته تنها قادر بود متن ها را در قالب سیاه و سفید چاپ کند اما این روزها چاپگرهایی ساخته شده است که بسیار جالب هستند.
هنر چاپ و ساخت چاپگر این روزها بسیار زیاد شده است به طوری که شاید نیمی از طراحان دنیا به دنبال آن هستند تا بهترین و متفاوت ترین چاپگر را وارد بازار کنند. این چاپگرهای متفاوت برای آن استفاده می شوند تا وسیله ای جدید را خلق کنند. این روزها چاپگرهای مختلف و جالبی در بازار هستند که با هم سری به متفاوت ترین آن ها خواهیم زد.
چاپ روی قهوه
زمانی که در تایوان به سراغ وندینگ های قهوه بروید پیغامی برای شما نمایش داده می شود که از شما درخواست می کند از خودتان عکس گرفته و به دستگاه بفرستید. پس از آنکه عکس دریافت شد دستگاه قهوه شما را ساخته و تصویرتان را روی آن چاپ می کند. این تصویر به کمک فوم و پودرهای شکلاتی ساخته شده است که کاملا قابل خوردن هستند. ایده اصلی این طرح برای کمپانی خاصی است که حالا وندینگ هایش را در سراسر تایوان پخش کرده است.

خودکار پرینتر
دو طراح جوان به نام های "پیتر دیلورث" و "مکس بویگ" طرحی خاص را ایجاد کردند که توانست به سرعت در دنیا محبوبیت خود را بدست آورد. آن ها خودکاری اختراع کردند که توانایی چاپ سه بعدی دارد. در این طرح پلاستیک داغ شده از نوک خودکار خارج می شود و شما می توانید با حرکات دستتان نقاشی های سه بعدی بکشید. این خودکار این روزها در تعداد محدود درست شده است و قرار است به زودی تولید انبوه آن آغاز شود.

پرینتر اوریگامی
یکی از ایده های بسیار جالبی که در این صنعت تا به حال ارائه شده است "پرینتر اوریگامی" است. این پرینتر اوریگامی چاپ نمی کند بلکه خودش از این راه ساخته شده است. سه طراح ارش سامسونگ برای آنکه نشان دهند تمام وسیله های ساخته شده در دنیا زیاد هم پیچیده نیستند با استفاده از ترفندهای اوریگامی و با کاغذ و مقوا پرینتر ساخته اند که به راحتی کار دستگاه های دیگر را انجام می دهد. این وسیله کاملا تجزیه پذیر است و مصرف و وزن آن نیز بسیار پایین است.

چاپگر لگویی
یک دانشجوی مهندسی به نام "متیو کروگر" چندی پیش به یک چاپگر سه بعدی نیاز داشت اما توانایی خرید آن را نداشت از این رو تصمیم گرفت تا در حرکتی جالب خودش این پرینتر را بسازد. این دانشجو با استفاده از ماده اولیه ای که در هر اسباب بازی فروشی دیده می شود چاپگر خود را ساخت. این چاپگر که با لگو ساخته شده است می تواند تا 80 درصد کارهای یک چاپگر سه بعدی اصلی را انجام دهد.

چاپگر غذا
یکی از عجیب ترین چاپگرهای دنیا برای اولین بار در دانشگاه کورنل آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. این چاپگر که برای پرینت گرفتن غذا از آن استفاده می شود می تواند با کمک سرنگ هایی که درون آن ها با مواد اولیه و خوراکی پر شده است غذاهای خوشمزه بسازد. این پرینتر به این صورت کار می کند که دستگاه در جهات مختلف حرکت کرده و سرنگ ها را به نسبت با هم ترکیب می کند. با استفاده از این دستگاه دانشمندان به غیر از کلوچه و شکلات توانسته اند گوشت هم درست کنند.