این روزها فناوری اطلاعات به تلفن های همراه و تبلت ها یا رایانه ها محدود نمی شود.به کمک این دانش گسترده شرکت های خودرو ساز در سال های اخیر توانسته اند محصولاتی بدون آلایندگی تولید کنند که برای حرکت از انرژی برق استفاده می کنند.


در ادامه پنج خودرو الکترونیکی محبوب دنیا را به شما معرفی می کنیم :


1- BMW i3


خودروی BMW i3 در نمایشگاه محصولات الکترونیک CES 2014 به علاقه مندان معرفی شد.این خودرو کوچک می تواند با یکبار شارژ تا 160 کیلومتر مسیر را طی کند.زمان صفر تا صد این اتومبیل کوچک در حدود 7 ثانیه است.


2- Mercedes-Benz B-Class Electric


این خودرو می تواند با یکبار شارژ تا دویست کیلومتر را طی کند.زمان لازم برای رسیدن سرعت این خودرو به صد کلیومتر بر ساعت 7.9 ثانیه می باشد.پیش بینی شده تا این اتومبیل در سال 2014 وارد بازار شود.


3- Porsche Panamera Plug-in S E-Hybrid


این خودرو الکترونیکی دارای موتور قدرتمند 416 اسب بخاری می باشد.البته این اتومبیل با برق و بنزین کار می کند و در حالت برقی با یکبار شارژ می تواند مسیر 22 مایلی را طی کند.زمان صفر تا صد این اتومبیل 5.2 ثانیه می باشد.


4- Volkswagen e-Up


خودروی e-Up می تواند با یکبار شارژ تا 150 کیلومتر را طی کند.زمان صفر تا صد در این اتومیبل برابر 12.4 ثانیه است.این خودرو یکی از کم مصرف ترین اتومبیل های الکترونیکی می باشد.


5- Tesla Model X


یکی از قدرتمند ترین خودروهای الکترونیکی دنیا Tesla Model X است.این غول قدرتمند می تواند در زمان 4.4 ثانیه سرعت خود را به عدد 100 کیلومتر بر ساعت برساند.این خودرو می تواند با یکبار شارژ تا 340 کیلومتر مسافت را طی کند.