مسافرت هوایی در سال 2050 با هواپیمای هوشمند و مدرن سال 2050

مسافرت هوایی در سال ۲۰۵۰ میلادی می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد اگر هواپیمای نسل جدید جای خود را نزد مسافرین پیدا کند. صندلی‌هایی با سیستم گرمایشی مناسب جهت تنظیم حرارت بدن، و قابلیت تغییر شکل صندلی‌ها و فضای داخلی کابین، پیش‌بینی شده است تا مسافران به محیطی آرام دسترسی داشته باشند.

مسافران در سال ۲۰۵۰ تا رسیدن به مقصد، می‌توانند به یک کنفرانس جذاب ملحق شوند و یا از بازی گلف مجازی، لذت ببرند و روی صندلی‌های راحت هواپیما، در حالی که ابرهای زیر پایشان را می‌بینند، استراحت کنند. تکنولوژی استفاده شده در این هواپیما به صورتی است که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و با کاهش صدا و لرزش آرامش بیشتری را به مسافران هدیه می‌کند.

در ساخت اجزای این هواپیما، از کارایی استخوان پرنده الهام گرفته شده است، که آن را در برابر شرایط مکانی پرواز مقاوم می‌سازد. دیواره‌های کابین هواپیما، مجهز به غشاهای هوشمندی هستند که دمای هوا را کنترل کرده و از طریق شفاف شدن، این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند تا مناظر دوردست را با وضوح هر چه بیشتر ببینند. در این نمونه‌ نسبت طول بال‌ها به بدنه هواپیما افزایش چشم‌گیری دارد. این تغییر نسبت، باعث می‌شود بدنه هنگام شکافتن جریان هوا با اصطکاک کمتری روبه‌رو شود. در نتیجه سوخت کمتری مصرف خواهد شد و هواپیما حین حرکت شرایط آیرودینامیک بهتری را تجربه خواهد کرد.


 با کمک تکنولوژی هوشمند منطقه‌ای، در ساخت این هواپیما، این  امکان فراهم می‌شود تا هر مسافری با توجه به نیازهای فردی اعم از ساده تا یک خدمات پیشرفته و کامل از آن بهره‌مند شود و با ارایه سطوح مختلف خدمات، در هر قسمت نیاز تمام مسافرین برآورده گردد.

بهره‌گیری از روش‌های مدرن ساخت نه ‌تنها باعث می‌شود قیمت نهایی محصول کاهش پیدا کند بلکه امکان استفاده از ترکیبات تازه و ساخت ساختارهای پیچیده‌تر را به این صنعت خواهد داد. به‌عنوان مثال، در ساخت فضای داخلی کابین از الیاف گیاهی تجدیدپذیر استفاده خواهد شد که مانند برگ های نیلوفر آبی قابلیت لغزاندن قطرات آب یا گرد‌و‌غبار را داشته باشند و نیازی به نیروی انسانی برای تمیز کردن یا تعمیر آنها نباشد.

از مواد فوق‌رسانا، هیدروژن و حتی گداخت هسته‌ای، انرژی خورشیدی، زیست‌توده یا گرمایش حاصل از متابولیسم بدن مسافران به عنوان منبع تأمین انرژی استفاده شود. همچنین، استفاده از مواد هوشمند سبکی که می‌توانند میزان فشار وارده را تخمین بزنند، باعث می‌شود هواپیمای ساخته‌شده در حالی که وزن کمتری دارد، مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای پایین‌تری داشته باشد. این بدنه می‌تواند شفافیتی مطابق نیاز مسافران داشته باشد و امکان دید ۳۶۰ درجه را به فرد بدهد.


منبع:

http://www.planetalkinglive.com/2011/06/14/airbus-reveal-their-concept-cabin-for-2050/