جزئیات نرم افزار
عنوان: قرآن الکترونیکی ذکر همراه با تلاوت
محصول: محصول وب سایت (http://www.zekr.org)
فایل های این محصول
ردیف فایل حجم (MB) دریافت
۱ برنامه اصلی 7.8
۲ ترجمه فارسی 0.4
۳ تلاوت 642
"ذکر" نام نرم افزار فرآنی است که از مهمترین ویژگی های آن می توان به قابلیت اضافه کردن ترجمه قرآن به زبان های مختلف و همچنین اضافه کردن قرائت قرآن به این برنامه اشاره کرد.
این برنامه برای اجرا به برنامه ی Java Runtime Environment نیاز دارد. اگر بعد از نصب، برنامه اجرا نشد و با پیغام خطا مواجه شدید این برنامه را دانلود کرده و نصب نمایید.
شکل زیر نرم افزار را هنگامی که برای اولین بار بر روی رایانه ی خود نصب می کنید نشان می دهد.
قرآن الکترونیکی ذکر
این برنامه به طور پیش فرض تنها ترجمه ی قرآن به زبان انگلیسی را دارا می باشد.همچنین برای قرائت قرآن باید به اینترنت متصل باشید.

اضافه کردن ترجمه ی فارسی قرآن به برنامه

برای اضافه کردن ترجمه ی فارسی قرآن باید فایل ترجمه ی قرآن اثر دکتر الهی قمشه ای را بارگذاری کنید.
بعد از دانلود فایل ترجمه، برنامه را باز کرده و روی Tools > Add > Translation … کلیک کنید.
 
در پنجره ی باز شده آدرس مکانی که فایل ترجمه در آن قرار دارد را وارد کرده و فایل را انتخاب کنید و سپس گزینه ی Open را بزنید.
 
پنجره ای باز می شود که از شما میپرسد آیا میخواهید برای همه ی کاربرانی که از این کامپیوتر استفاده می کنند این ترجمه را نصب کنید؟ چون ممکن است که شما کاربر Admin نباشید گزینه ی Me Only را انتخاب و بر روی Ok کلیک نمایید.
 
حال این ترجمه بر روی کامپیوتر شما نصب شده،حال برای تغییر دادن ترجمه به فارسی به View > Translation بروید و همان طور که در شکل نشان داده شده است گزینه ی مهدی الهی قمشه ای را انتخاب کنید.
 

اضافه کردن تلاوت قرآن به برنامه

برای این که برای تلاوت آیات نیازی به وصل شد به اینترنت نداشته باشید باید فایل تلاوت قرآن که لینک دانلود آن گذاشته شده است را بارگذاری کنید
حجم این فایل بالا است و زمان زیادی برای بارگذاری این فایل طول خواهد کشید. اما با بارگذاری آن می توانید تمام قرآن را با صدای استاد عبدالباسط و بدون نیاز به وصل شدن به اینترنت داشته باشید
برای این کار باید ابتدا به Tools > Add > Recitation (*.recit.zip)… رفته و روی آن کلیک نمایید.
سپس در پنجره ی باز شده آدرس فایل دانلود شده را بدهید و Open را بزنید.
حال به قسمت Audio > Recitation رفته و Abdulbasit Abdussamad 48kbps (offline) را انتخاب نمایید.