اگر از کندی فرایند Shut Down شدن رایانه خود گله دارید،برای رفع آن با ما همراه شوید.
با چند تغییر اندک در رجیستری می‌توان  سرعت خاموش شدن رایانه را افزایش داد. فقط حتما توجه داشته باشید که پیش از انجام هر تغییری از رجیستری خود بک آپ بگیرید که در صورت اشتباه، دچار مشکل نشوید.


برای رسیدن به این پنجره، منوی استارت خود را باز کنید. سپس regedit را در نوار جستجو تایپ کنید. پس از باز شدن پنجره مورد نظر به HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control. بروید و دنبال متغیری با نام WaitToKillServiceTimeout باشید. مقدار پیشفرض این متغیر احتمالا 12000 یا 12( ثانیه) است. 

این مقدار زمانی است که ویندوز پیش از خاموش شدن سیستم صبر می‌کند. می‌توانید با تغییر این عدد این مقدار زمان را تغییر دهید. عددی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بین 2000 تا 20000 باشد. البته اینکار همیشه هم به نفعمان نخواهد بود. زمانی که تعداد زیادی برنامه روی سیستم باز است با فشردن گزینه shut down زمانی که برنامه‌ها پیش از بسته شدن برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کردند کم می‌شود و بعضی اوقات مشکلاتی را پیش می آورد.


کار دیگری که می‌توان در این قسمت انجام داد، ایجاد یا تغییر در مقدار WaitToKillAppTimeou است. به HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop بروید و اگر این مورد وجود نداشت ایجادش کنید و مقدارش را بر روی 2000 بگذارید. این مقدار زمانی را نشان می‌دهد که ویندوز پیش از بستن اجباری برنامه‌ها به آنها مهلت می‌دهد. .همین کار را با گزینه‌ای به نام AutoEndTasks انجام دهید. اگر وجود نداشت بسازیدش و مقدار 1 را به آن اختصاص دهید. این ویژگی همانطور که از نامش هم مشخص است به صورت خودکار در صورت پاسخگو نبودن کاربر به درخواست بستن اجباری برنامه‌ها، این کار را انجام می‌دهد.


روی دسکتاپ خود راست کلیک کنید و یک میانبر با نام –s –t 00 –f  shutdown.exe بسازید. این میانبر به طور خودکار به فایل اجرایی Shutdown  در درایو ویندوز وصل می‌شود و هنگام کلیک بر روی آن این فایل  بدون درخواست از کاربر اقدام به بستن اجباری برنامه‌های در حال اجرا می‌کند.