علم و تکنولوژی

آموزشی،علمی،پژوهشی

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

یادگیری کدهای کامپیوتری


پیتون، Ruby ،HTML/CSS ،PHP و API اگر قصد یادگیری این زبان های برنامه نویسی را دارید بخوانید.

به نقل از بایت؛ با گذشت هر سال توانایی نوشتن و درک کدهای کامپیوتری ارزش بیشتری پیدا می‌کند و درخواست برای به کار گرفتن برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ماهر بیشتر می‌شود. پایگاه Codecademy که به صورت رایگان و به شکل تعاملی به متقاضیان، برنامه‌نویسی زبان‌هایی چون Javascript پیتون، Ruby ،HTML/CSS ،PHP و API آموزش می‌دهد، بیشتر به خاطر آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی جاوااسکریپت، پیتون و Ruby مشهور شده است.
 
 
دوره‌های آموزشی این پایگاه متنوع، در دسترس و به‌روز است و با سیستمی که برای آموزش به وجود آورده، با توجه به امکاناتی مانند مقایسه پیشرفت مراحل آموزش و به اشتراک‌گذاری آن‌ها افراد زیادی را جذب خود کرده است. به گزارش TNW این پایگاه هفته گذشته با طرحی جدید و امکاناتی تازه کاربران خود را همراهی کرد و تا کنون هم توانسته 24 میلیون متقاضی را برای دوره‌های مختلف خود جذب کند. تغییر طراحی صفحات شامل طرح صفحات به همراه آیکن‌ها، رنگ‌ها و فونت‌های تازه می‌شود. "مانوئل لیما" سرپرست تیم طراحی صفحات پایگاه Codecademy است که تغییر چهره این سایت را در جهت ساده‌خوانی با توجه به خلاصه‌سازی محتویات دانسته است. وی در این رابطه عنوان کرد که این دگرگونی‌ها شامل حذف کنترل‌های اضافه و المان‌های جهت‌نمای صفحه می‌شود که از جمله این بهینه‌سازی‌ها در چهره جدید سایت به شمار می‌روند اما در عملکرد قبلی سایت هیچ خللی وارد نشده است. علاوه بر تغییرات اشاره شده در چهره سایت، امکانات جدید نیز به سایت اضافه شده است. یکی از این تغییرات مهم در بخش داشبورد سایت است که پروژه‌ها و دوره‌های ناتمام را به نمایش می‌گذارد. همچنین امکانی به نام Codebits فراهم شده تا کاربران بتوانند پروژه‌های تمام شده خود را در بین بقیه افراد به اشتراک بگذارند. هدف از Codebits این است که کاربران بتوانند با استفاده از آن مهارت خود را به استخدام‌کنندگان و شرکت‌ها نمایش دهند.
 

"زک سیمز" مدیـرعامـل و یکـی از بنیان‌گذاران Codecademy، می‌گوید: "ما برای چند هفته رابط جدید سایت خود را به آزمایش گذاشتیم و شاهد آن بودیم که چگونه می‌تواند برای اهداف Codecademy موثرتر از گذشته باشد". در بین دوره‌های موجود برای آموزش، دوره‌هایی نیز یافت می‌شوند که هدف آن‌ها آموزش ساخت پایگاه‌های شرکت‌های مشهور است که برای مثال می‌توان به دوره قدم به قدم طراحی و ساخت صفحه اصلی شرکت Airbnb اشاره کرد. آن طور که به نظر می‌رسد، Codecademy بیشتر به آموزش افرادی مشتاق است که می‌خواهند برنامه‌نویسی را تازه آغاز کنند. به گزارش TNW، شرکت Codecademy علاوه بر پلتفورم وب خود روی نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل iOS هم کارهایی را انجام داده است و حتی آن را به آزمایش نیز گذاشته اما در حال حاضر بیشترین تکیه این شرکت بر استفاده از همان پلتفورم وب آن است.
 

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

روش های کاربردی برای سالم ماندن لپ تاپ


لپ تاپ‌ها هر چقدر هم که در برابر شرایط مقاوم باشند ولی باز باید مراقبت‌هایی را برای حفظ آنها انجام داد.

لپ تاپ‌ها بیشتر با دست‌ها در تماس هستند به همین خاطر زود کثیف می‌شوند و به همین خاطر عمر آنها کوتاه‌ می‌شود. 

یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ تاپ و به خصوص تاچ‌پد این است که نباید روی آنها فشار زیادی بیاورید. تاچ‌پد یکی از نیازهای مهم در لپ تاپ است مخصوصاً هنگامی که کاربر ماوس همراه نداشته باشد. 

کاربران باید سعی کنند کمتر از رایتر لپ تاپ استفاده کنند. همچنین نباید از CD‌ها و DVDهای خش‌دار استفاده کنند چون به لنز درایو آسیب می‌رساند. 

از کیف مخصوص لپ تاپ برای حمل و نقل و جلوگیری از ضربه استفاده کنید. 

زمانی که لپ تاپ روشن است و CD یا DVD را درون آن قرار دادید از حمل آن خودداری کنید. 

همچنین زمانی که سیستم شما روشن است، لپ تاپ را کج و شیب‌دار نگه ندارید. 

توصیه می‌شود زمانی که لپ تاپتان روشن است آن را روی پا‌هایتان قرار ندهید. از کتابی برای زیر لپ تاپتان استفاده کنید این کار به خنک ماندن دستگاه شما کمک می‌کند. 

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

سرعت رایانه خود را چند برابر کنید + دانلود نرم افزار


اگر از سرعت ویندوز رایانه خود راضی نیستید، این برنامه Auslogics Registry Defrag می تواند با بهینه سازی ریجستری ویندوز رایانه شما، سرعت آن را چند برابر کند.
کی از خواسته های تمامی افراد از رایانه خود، سرعت بالای در انجام کارها است. اصلی ترین و موثرترین قسمت بر روی سرعت ویندوز، بخش ریجستری آن است که مانند قلب در بدن انسان عمل می کند و بازدهی ویندوز و رایانه به آن بستگی دارد. این برنامه Auslogics Registry Defrag با بر طرف کردن خطاهای ریجستری و بهینه سازی بخش هایی چون: start menu، دیوار آتش، برنامه ها و بازی ها نصب شده، تاریخچه ویندوز و ... سبب افزایش کارایی ریجستری می شود. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: از بین بردن باگ های موجود، یکپارچه سازی ریجستری، رابط کاربری گرافیکی و ... اشاره کرد.



ورژن: 3.5.4
حجم نرم افزار: 5.4 مگابایت

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

رفع مشکلات یو‌.اس‌.بی (USB)


به نقل از کلیک؛ این روزها بسیاری از کاربران با استفاده از حافظه‌های فلش یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز، اطلاعات خود را از رایانه‌ای به رایانه دیگر منتقل کرده و به استفاده از آنها می‌پردازند. همان‌طور که می‌دانید اتصال و جداسازی این رسانه‌های ذخیره‌ساز به رایانه بویژه در سیستم‌عامل ویندوز، رعایت نکته‌ای بسیار مهم را می‌طلبد. آن نکته نیز جدا نکردن یکباره حافظه فلش یا هارد‌دیسک از درگاه یو. ‌اس‌. بی است.

اکنون ممکن است پیش خودتان بگویید همیشه این کار را انجام می‌دهید و هیچ اتفاقی نیفتاده است، اما در این مورد خاص نیز شعار همیشگی حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، صدق می‌کند؛ زیرا ممکن است با اتصال مجدد حافظه به رایانه با پیام‌های خطای مختلف اعم از شناخته نشدن حافظه، دسترسی نیافتن به فایل‌ها و تشخیص ندادن فرمت درایو مواجه شده و یک‌بار برای همیشه اطلاعات ذخیره شده در حافظه را از دست بدهید.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات در سیستم‌عامل ویندوز توصیه می‌شود پیش از جداسازی حافظه فلش یا هارد‌دیسک متصل به درگاه یو. ‌اس‌. بی از قابلیت Safely Remove Hardware and Eject Media کمک بگیرید. استفاده از این قابلیت نیز بسیار ساده است. هنگامی که می‌خواهید دستگاه متصل به درگاه یو‌.اس‌.بی را از رایانه جدا کنید ‌باید روی آیکونی که کنار ساعت ویندوز به‌نمایش درآمده است، کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده روی این گزینه کلیک کنید. در ادامه پیغامی مبنی بر آماده بودن شرایط برای جداسازی امن دستگاه از رایانه به‌نمایش درخواهد آمد و شما می‌توانید دستگاهتان را با خیال راحت از رایانه جدا کنید.

متاسفانه سیستم‌عامل ویندوز فقط برای جداسازی حافظه از رایانه این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد و چنانچه از این جداسازی پشیمان شوید، مجبور هستید برای استفاده مجدد از حافظه آن را از رایانه جدا کرده و دوباره به درگاه یو‌.اس‌.بی متصل کنید؛ زیرا بدون این عملیات راهی برای اتصال مجدد حافظه‌ متصل به رایانه وجود ندارد و در صورتی‌که شما از درگاه‌های پشت رایانه برای اتصال کمک گرفته باشید، ممکن است خروج و ورود مجدد به این درگاه‌ها برای شما دشوار باشد. در مطلب این هفته قصد داریم روش‌هایی را برای رهایی از این دشواری به شما معرفی کنیم تا در صورت نیاز بدون کوچک‌ترین حرکت اضافی و کمترین دشواری، با یک کلیک ماوس مجدد ارتباط حافظه‌ متصل به درگاه یو‌.اس‌.بی را با رایانه برقرار کنید.

DevEject

نرم‌افزار رایگان و قدرتمند DevEject ابزاری بسیار مناسب برای مدیریت اتصال به درگاه یو‌.اس‌.بی است. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید عملیات جداسازی، ارتباط مجدد و شناسایی فایل‌های در حال استفاده را براحتی به انجام رسانده و حتی با استفاده از کلیدهای میانبر و بدون نیاز به ماوس نیز هریک از عملیات اشاره شده را انجام دهید.

برای برقراری ارتباط مجدد هر یک از حافظه‌های متصل به درگاه یو‌.اس‌.بی ‌باید پس از انتخاب آنها در فهرست به‌نمایش درآمده توسط نرم‌افزار روی گزینه‌ Replug کلیک کنید. این نرم‌افزار در نسخه‌های 32 و 64 بیت ویندوزهای اکس‌پی، ویستا، 7 و 8 قابل استفاده است و می‌تواند جایگزینی برای ابزار مربوط در ویندوز باشد.

توجه:برای استفاده از این برنامه ‌باید نسخه‌ای از آن را روی رایانه نصب کنید، اما پس از نصب می‌توانید پوشه‌ حاوی فایل‌های نصب شده را به هر رایانه‌ای که تمایل داشتید، انتقال دهید و بدون نیاز به نصب به استفاده از آن در دیگر رایانه‌ها نیز بپردازید.

http:‌/‌‌/‌deveject. com

USB Safely Remove

نرم‌افزار USB Safely Remove نیز می‌تواند به‌طور کامل جایگزین ابزار موجود در ویندوز شده و مدیریت درگاه‌های یو‌.اس‌.بی را به عهده گیرد. این نرم‌افزار به محض برقراری یا جداسازی ارتباط با درگاه‌های یو‌.اس‌.بی اجرا شده و گزینه‌های لازم برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله ارتباط مجدد بدون نیاز به جداسازی و اتصال را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر قابلیت‌هایی که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد نمایش هشدار هنگام ارتباط مجدد یک دستگاه به رایانه است. به‌عبارت دیگر چنانچه با ارتباط مجدد حافظه فلش، دوربین و کارت شبکه وایرلس متصل به‌دیگر درگاه‌های یو‌.اس‌.بی نیز تحت‌تاثیر این اتصال موقت غیرفعال شوند با هشداری این عملیات به شما گزارش می‌شود.

نرم‌افزار فوق به‌صورت تجاری عرضه شده است و شما می‌توانید تا 30 روز به استفاده از آن در نسخه‌های 32 و 64 بیت ویندوز اکس‌پی، ویستا، 7 و 8 بپردازید. البته پس از 30 روز نیز می‌توانید به استفاده از تمامی امکانات نرم‌افزار ادامه دهید اما برای هربار استفاده ‌باید 30 ثانیه پنجره‌ یادآوری برای اتمام اعتبار استفاده از نرم‌افزار را مشاهده کنید.

http:‌/‌‌/‌safelyremove. com

Zentimo

این نرم‌افزار را می‌توان کامل‌ترین ابزار مدیریتی درگاه‌های یو‌.اس‌.بی و رسانه‌های ذخیره‌ساز به‌شمار آورد. نرم‌افزارZentimo علاوه بر امکانات نرم‌افزارهای فوق، قابلیت اجرای نرم‌افزارهای پرتابل، تست سرعت درایو، جداسازی اجباری، میانبرهای اتصال و ارتباط مجدد، اجرای خودکار دستورات از پیش تعریف شده، غیرفعال‌کردن قابلیت اتوران در ویندوز و پشتیبانی از نرم‌افزار TrueCrypt را نیز در خود جای داده است.

برای ارتباط مجدد حافظه‌های فلش یا دیگر دستگاه‌های متصل به درگاه یو‌.اس‌.بی می‌توانید روی نام آن در منوی نرم‌افزار یک بار کلیک کنید. همچنین می‌توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه‌!Return device backنیز این عملیات را اجرا کنید.

مجوزهای استفاده از نرم‌افزار Zentimo کاملا مشابه نرم‌افزارUSB Safely Removeاست و شما پس از 30 روز نیز می‌توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

http:‌/‌‌/‌zentimo. com

روش‌های سنتی

فرض کنید حافظه‌ فلش را با کلی دردسر به پشت رایانه متصل و با‌استفاده از قابلیت Safely Remove نیز ارتباط آن با رایانه را قطع کرده‌اید. اکنون به‌یاد می‌آورید که همچنان نیازمند حافظه فلش هستید و قصد دارید مجددا ارتباط آن با رایانه را برقرار کنید! اگر هیچ‌‌یک از نرم‌افزارهای فوق را روی رایانه نصب نکرده‌اید و به‌دنبال راه‌حلی ساده‌تر از دسترسی به پشت رایانه و جداسازی و اتصال مجدد حافظه فلش هستید، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

روش اول: (قابل اجرا در ویندوزهای اکس‌پی و 8)

به Device Manager در ویندوز مراجعه کنید. (کلیدهای WIN + Pause‌/‌Break را فشار داده و در پنجره به‌نمایش درآمده روی Device Manager کلیک کنید)

‌ در فهرست به‌نمایش درآمده ‌باید یکی از گزینه‌ها با عنوان USB Mass Storage Device همراه با یک علامت خطر زردرنگ به‌نمایش درآمده باشد. این گزینه همان حافظه فلشی است که ارتباطش با رایانه قطع اما از درگاه یو‌.اس‌.بی جدا نشده است. روی آن کلیک راست کرده و Disable را انتخاب کنید (هشدار به‌نمایش درآمده را با انتخاب Yes تائید کنید). در ادامه مجدد روی همین گزینه کلیک راست کرده و این‌بار گزینه‌ Enable را کلیک کنید. (در ویندوز 1‌/‌8 پس از کلیک روی گزینه‌ Enable ‌باید گزینه‌ No را انتخاب کنید و یک‌بار دیگر مراحل Disable و Enable را تکرار کنید و مجدد از پیغام به‌نمایش درآمده برای ریستارت‌شدن رایانه با انتخاب No گذر کنید. تکرار این فعالیت برای دو بار در ویندوز 1/8 موجب برقراری مجدد ارتباط حافظه با رایانه می‌شود)

روش دوم: (قابل اجرا در همه ویندوزها)

در این روش قصد داریم USB Root Hub را از Device Manager حذف و مجدد آن را به دستگاه بشناسانیم. پس طبق مراحل قبل به Device manager مراجعه کنید.

به منوی View رفته و Devices by connection را انتخاب کنید.

‌ اتصال یو‌.اس‌.بی را که همراه با علامت خطر زردرنگ به‌نمایش درآمده پیدا کنید و روی USB Root Hub که به‌عنوان سرشاخه گزینه‌ مربوط است، کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب کنید.

در ویندوز 7 به منوی Action بروید و Scan for hardware changes را کلیک کنید تا شناسایی مجدد درگاه‌های یو‌.اس‌.بی انجام شود. (در ویندوز 8/1عملیات شناسایی به‌طور خودکار اجرا می‌شود)


۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

شکل قدیمی سایت‌ها


احتمالا برای شما هم پیش آمده که برای دیدن یک مطلب به سایت خاصی می‌روید اما می‌بینید که آن سایت تعطیل شده یا آن مطلب از داخل سایت حذف شده است.
شما می‌توانید شکل قدیم سایت‌ها را به صورت آرشیو شده ببینید و به مطالب و شکل قدیمی سایت دسترسی پیدا کنید. 

فقط کافیست به سایت http: //www. archive. org بروید و آدرس سایت مورد نظرتان را در پنل web تایپ کنید و روی Take me Back کلیک کنید. 

حالا سایت آرشیوهای خود را از سایت در زمان‌های مختلف نمایش می‌دهد. 

باید بدانید که متأسفانه برخی از ISP‌ها اشتباهی قسمت جستجوی این سایت را فیلتر کرده‌اند.

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

می‌توانید به راحتی رنگ ویندوز 7 خود را وارونه کنید،‌ تنوعی را ایجاد کرده و از آن لذت ببرید


روی برنامه Magnifier (ذره بین) کلیک کرده و آن را باز کنید. زمانی که این برنامه باز می‌شود صفحه نمایشتان بزرگ می‌شود روی –کلیک کنید تا از حالت بزرگ‌نمایی خارج شود. 
برای باز کردن تنظیمات بر روی چرخ دنده خاکستری کلیک کنید. مربع کنار متن Turn on color inversion را انتخاب کنید و سپس ok کنید تا وارونه کردن رنگ به پایان برسد. گزینه‌های دیگر را تغییر ندهید. 

در نوار Task bar (وظیفه) روی برنامه Magnifier راست کلیک کرده و روی pin to taskbar کلیک کنید حالا شما می‌توانید رنگ‌های صفحه نمایشتان را وارونه کنید. 

با راست کلیک و انتخاب گزینه Close Window می‌توانید رنگ‌ها را به حالت اولیه برگردانید برای برگشت رنگ‌ها به حالت وارونه می‌توانید روی آیکون آن در نوار وظیفه کلیک کنید. 

نکته: زمانی که ذره‌بین باز است می‌توانید با فشردن همزمان Ctrl-All-I رنگ‌ها را وارونه کنید. 

نکته: زمانی که کامپیو‌تر در حالت Standby قرار بگیرد یا خاموش شود، ‌وارونگی رنگ‌ها به حالت اول برمی‌گردد و وقتی که شما دوباره کامپیو‌تر را روشن کنید ممکن است کارت گرافیک وارونگی را دوباره پردازش نکند.

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

تبدیل نسخه های قدیمی ویندوز به "Windows 8"


کاربران خانگی معمولا علاقه زیادی به زیبا بودن محیط سیستم عامل خود دارند و همیشه سعی می کنند با نصب تم ها، صداها و نرم افزارهای زیباسازی محیط آن را از حالت عادی  و خسته کننده خارج کنند. معمولا پس از معرفی یک ویندوز جدید، محیط و ظاهر جدید و متفاوت آن تا چند وقت تازه می ماند اما پس از مدتی آن هم تکراری می شود.

برای تغییر ظاهر ویندوز انواع تم ها و برنامه های زیباسازی ارائه شده و می شود. با استفاده از نرم افزار Windows 8 Transformation Pack کاربران می توانند ظاهر ویندوز خود را به ویندوز 8 شبیه کنند.
 
این برنامه بخش‌های زیر را در ویندوز به ویندوز 8 تبدیل می‌کند:

- صفحه‌ی بوت
- صفحه‌ی لاگین و خوشامدگویی
- بیش‌تر آیکون‌های دسکتاپ و تولبار و...
- پنجره‌ی پیشرفت کار (برای مثال هنگام کپی فایل)
- صداهای ویندوز
- تصاویر پس زمینه
- منوی شروع

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

پاکسازی قطعات رایانه



ساده ترین و بهترین راه برای پاکسازی قطعات رایانه از وجود گرد و غبار، استفاده از هوای فشرده یا اسپری هواست.

برای استفاده از این روش بهتر است رایانه خود را به محوطه باز یا دارای سیستم تهویه مناسب انتقال دهید.

اگر رایانه شما رومیزی است در کنار بدنه CASE را باز کنید و اگر قصد دارید لب تاپ را تمیز کنید صفحه نمایش آن را رو به پایین قرار دهید و با استفاده از اسپری هوا یا هوای فشرده، همه‌ی فن‌ها، عایق‌ها و پورت‌ها را تمیز کنید.

همچنین از جارو برقی برای پاک کردن توده‌های بزرگ تر گرد و غبار می‌توانید استفاده کنید.

توجه: هنگام به کارگیری اسپری هوا یا جاروی برقی روی فن‌ نچرخد همچنین هنگام استفاده از جارو برقی مراقب اتصالات کوچک روی برد اصلی باشید.

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

راه حل‌هایی برای بهینه سازی ویندوز ۷


راه حل‌هایی برای بهینه سازی ویندوز ۷ به صورت زیر معرفی می‌گردد. 


ابزارtrubleshooter بصورت خودکار مشکلات را بررسی و رفع می‌کند که برای وارد شدن به این قسمت باید نام ابراز را در منوی استارت جستجو کنید پس از یافتنcheck for performance issues را از زیر مجموعه system and security انتخاب کنید ودر آخر و ویزارد را پیگیری کنید. 

قدم بعدی پاک کردن برنامه‌هایی است که از آنها استفاده نمی‌کنید که برای انجام این کار عبارت programs and features را در منوی استارت وارد کرده و از این قسمت برنامه‌های مورد نظرتان را پاک کنیدT برنامه‌های غیر ضروری در startup را غیر فعال کنید. 

جلوه‌های بصری را غیر فعال کنید که برای انجام این کار باید با استفاده از adjust best performance این کار را انجام دهید که از روش زیر قابل تنظیم است. 

در منوی استارت perform information and tools را تایپ کرده سپس adjust visual effects را انتخاب کرده و وارد adjust for best performance شوید. 

حافظه ram  سیستمتان را افزایش دهید. 

از آنتی ویروس مناسب استفاده کنید. 

درایو‌هایتان را به روز کنید.

۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا

دانلود دفترچه راهنمای آزمون های سمپاد تیزهوشان (استعدادهای درخشان)









۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا